воскресенье, 10 января 2021 г.

 

КЗ «НВО І-ІІІ ступенів «Мрія» м.Кропивницький

 учитель української мови та літератури,

зарубіжної літератури

 Слободенюк Людмила Анатоліївна

Фахове зростання  педагога  як умова  професійної компетентності

«Технологія виховання – це система створення  відповідних умов виховання, комплексного застосування методів і прийомів впливу на особистість  з урахуванням її індивідуально – психологічних особливостей, рівня вихованості, що гарантує отримання завчасно-передбаченого результату»    Бех І.Д.

« Хороший вчитель пояснює. Видатний вчитель показує. Великий учитель надихає»  Вільям Уорд.

Компетентність – це специфічна здатність, необхідна  для ефективного виконання конкретної дії у певній галузі, яка вимагає  вузькоспеціальних  знань,  певних предметних навичок, способів мислення, а також розуміння  відповідальності за свої дії; поінформованість, обізнаність у певній  галузі.

Для того, щоби  відбулось формування гармонійної особистості учнів, необхідно  підвищувати компетентність педагогів, їх методичний рівень у різних напрямах:

·                   громадянська компетентність (патріотизм,

дотримання системи демократичних цінностей);

·                   валеологічна компетентність ( профілактика професійного вигорання, здоровий спосіб життя);

·                   професійна компетентність;

·                   загальнокультурна компетентність;

·                   методична компетентність;

·                   медіотехнологічна компетентність;

·                   соціальна компетентність.

Головні аспекти  компетентності  гармонійно розвиненої  особистості вихованця:

·                   життєва компетентність;

·                   творча компетентність;

·                   інтелектуальна компетентність;

·                   загальнокультурна компетентність;

·                   соціальна компетентність;

·                   емоційна компетентність;

·                   особистісна компетентність;

                              МЕТОДИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

·                   Особистісна компетентність – самостійність, здатність до критики, відповідальність, надійність.

·                   Освітня компетентність – здатність безперервно удосконалювати свій професіоналізм, розвиватися в особистісному та суспільному житті.

·                   Володіння різноманітними методами навчання.

·                    Знання дидактичних методів, прийомів і вміння застосувати їх.

·                   Знання психологічних механізмів засвоєння знань і вмінь.

·                   Мобільність знань (постійне відновлення для успішного розв’язання завдань).

·                   Гнучкість методу (застосування методу залежно від умов).

·                   Критичність мислення (творчість, нестандартність).

·                   Відповідальність за дії.

·                   Впровадження методичних рекомендацій педагогічної спадщини українського народу і кращого світового досвіду.

 

Науковий підхід до методичної компетенції спирається на надбання педагогіки та психології, передусім на практичні рекомендації щодо забезпечення всебічного розвитку особистості.

 У професійному становленні педагогів  суттєвим є формування особистої позиції: ставлення до професійної педагогічної діяльності, творчості,учнів, самого себе.

  Методичний супровід вчителя допомагає в професійному ставленні педагога, в створенні його іміджу.

 

                                ІМІДЖ ПЕДАГОГА    

·                   Бажання передати знання та  свій досвід учням

·                   Знання вікової психології і фізіології дітей

·                   Естетичний вигляд, вміння бути зразком для вихованців

·                   Якісність та доступність викладання  матеріалу

·                   Уважне ставлення до думки учня

·                   Вміння викликати дискусію та підтримати діалог при обговоренні будь якої теми

·                   Орієнтування вихованців на професійну творчо-педагогічну діяльність

·                   Спрямування на рефлексійні дії (самоаналіз, самосвідомість, самооцінку)

·                   Емоційне  донесення матеріалу творчого напряму

·                   Доброзичливість і тактовність

·                   Терплячість і вимогливість

·                   Зацікавленість в успіхах учнів школи

·                   Об’єктивність в оцінці  знань, навичок та вмінь

·                   Вміння інтегрувати творчу та педагогічно-психологічну майстерність

·                   Здатність застосувати  творчо-педагогічний досвід людства у власній практиці

Методи досягнення творчо-педагогічної  майстерності

Що має вміти сучасний педагог:

·                   вміння працювати з комп’ютером;

·                   розробка, редагування, рецензування навчальних програм;

·                   оформлення журналів;

·                   написання планів річних, щомісячних;

·                   друкування статей, відкритих уроків з професійного вдосконалення в різних виданнях ;

·                   розробка сценаріїв класної години, виховного заходу;

·                   розробка методичних рекомендацій  для друкування в різних виданнях;

·                   оформлення портфоліо вчителя, сайту, блогу;

 

                                      ПРАКТИЧНІ  ЗАХОДИ

·                   Проведення майстер-класів в закладі освіти та за межами школи;

·                   Участь у конференціях, семінарах, методобєднаннях, форумах,

·                    Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах, ярмарках, виставках, фестивалях;

·                   Участь у психологічних тренінгах, практикумах

·                   Проходження курсів підвищення кваліфікації

 Нове осмислення інформаційної орієнтації  у сфері   освіти має мобільно і плідно інтегруватись  в роботі закладу освіти.

 Проблема  формування естетичних орієнтацій учнів пов’язана з використанням таких інноваційних технологій, які спроможні подолати наступні суперечності: між потребою підвищення професійно-інтелектуального рівня педагогів та вмінням застосувати ці знання та вміння в роботі з учнями; між важливістю удосконалення форм й методів організації та проведення уроків для вихованців та недостатньої інформації для цього.

Подолання цих суперечностей потребує конструктивних рішень щодо ефективної системи навчання, виховання, розвитку, а саме створення інформаційних ресурсів для проектування навчально-виховного простору.

 

 

 

.

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий