КЗ «НВО І-ІІІ ступенів «Мрія» м.Кропивницький
учитель
української мови та літератури,
зарубіжної літератури
Слободенюк Людмила
Анатоліївна
Фахове зростання педагога
як умова професійної компетентності
«Технологія
виховання – це система створення
відповідних умов виховання, комплексного застосування методів і прийомів
впливу на особистість з урахуванням її
індивідуально – психологічних особливостей, рівня вихованості, що гарантує
отримання завчасно-передбаченого результату»
Бех І.Д.
« Хороший
вчитель пояснює. Видатний вчитель показує. Великий учитель надихає» Вільям Уорд.
Компетентність – це
специфічна здатність, необхідна для
ефективного виконання конкретної дії у певній галузі, яка вимагає вузькоспеціальних знань,
певних предметних навичок, способів мислення, а також розуміння відповідальності за свої дії;
поінформованість, обізнаність у певній
галузі.
Для того, щоби
відбулось формування гармонійної особистості учнів, необхідно підвищувати компетентність педагогів, їх
методичний рівень у різних напрямах:
·
громадянська
компетентність (патріотизм,
дотримання
системи демократичних цінностей);
·
валеологічна
компетентність (
профілактика професійного вигорання, здоровий спосіб життя);
·
професійна
компетентність;
·
загальнокультурна
компетентність;
·
методична
компетентність;
·
медіотехнологічна
компетентність;
·
соціальна
компетентність.
Головні аспекти
компетентності гармонійно
розвиненої особистості вихованця:
·
життєва
компетентність;
·
творча
компетентність;
·
інтелектуальна
компетентність;
·
загальнокультурна
компетентність;
·
соціальна
компетентність;
·
емоційна
компетентність;
·
особистісна
компетентність;
МЕТОДИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ
·
Особистісна
компетентність – самостійність, здатність до критики, відповідальність,
надійність.
·
Освітня
компетентність – здатність безперервно удосконалювати свій професіоналізм,
розвиватися в особистісному та суспільному житті.
·
Володіння
різноманітними методами навчання.
·
Знання дидактичних методів, прийомів і вміння
застосувати їх.
·
Знання
психологічних механізмів засвоєння знань і вмінь.
·
Мобільність
знань (постійне відновлення для успішного розв’язання завдань).
·
Гнучкість
методу (застосування методу залежно від умов).
·
Критичність
мислення (творчість, нестандартність).
·
Відповідальність
за дії.
·
Впровадження
методичних рекомендацій педагогічної спадщини українського народу і кращого
світового досвіду.
Науковий
підхід до методичної компетенції спирається на надбання педагогіки та психології,
передусім на практичні рекомендації щодо забезпечення всебічного розвитку
особистості.
У професійному становленні педагогів суттєвим є формування особистої позиції:
ставлення до професійної педагогічної діяльності, творчості,учнів, самого себе.
Методичний супровід вчителя допомагає в
професійному ставленні педагога, в створенні його іміджу.
ІМІДЖ ПЕДАГОГА
·
Бажання
передати знання та свій досвід учням
·
Знання
вікової психології і фізіології дітей
·
Естетичний
вигляд, вміння бути зразком для вихованців
·
Якісність
та доступність викладання матеріалу
·
Уважне
ставлення до думки учня
·
Вміння
викликати дискусію та підтримати діалог при обговоренні будь якої теми
·
Орієнтування
вихованців на професійну творчо-педагогічну діяльність
·
Спрямування
на рефлексійні дії (самоаналіз, самосвідомість, самооцінку)
·
Емоційне донесення матеріалу творчого напряму
·
Доброзичливість
і тактовність
·
Терплячість
і вимогливість
·
Зацікавленість
в успіхах учнів школи
·
Об’єктивність
в оцінці знань, навичок та вмінь
·
Вміння
інтегрувати творчу та педагогічно-психологічну майстерність
·
Здатність
застосувати творчо-педагогічний досвід
людства у власній практиці
Методи
досягнення творчо-педагогічної
майстерності
Що має вміти сучасний педагог:
·
вміння
працювати з комп’ютером;
·
розробка,
редагування, рецензування навчальних програм;
·
оформлення
журналів;
·
написання
планів річних, щомісячних;
·
друкування
статей, відкритих уроків з професійного вдосконалення в різних виданнях ;
·
розробка
сценаріїв класної години, виховного заходу;
·
розробка
методичних рекомендацій для друкування в
різних виданнях;
·
оформлення
портфоліо вчителя, сайту, блогу;
ПРАКТИЧНІ
ЗАХОДИ
·
Проведення
майстер-класів в закладі освіти та за межами школи;
·
Участь
у конференціях, семінарах, методоб’єднаннях, форумах,
·
Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах,
ярмарках, виставках, фестивалях;
·
Участь
у психологічних тренінгах, практикумах
·
Проходження
курсів підвищення кваліфікації
Нове осмислення
інформаційної орієнтації у сфері освіти
має мобільно і плідно інтегруватись в
роботі закладу освіти.
Проблема формування естетичних орієнтацій учнів
пов’язана з використанням таких інноваційних технологій, які спроможні подолати
наступні суперечності: між потребою підвищення професійно-інтелектуального
рівня педагогів та вмінням застосувати ці знання та вміння в роботі з учнями;
між важливістю удосконалення форм й методів організації та проведення уроків
для вихованців та недостатньої інформації для цього.
Подолання цих суперечностей потребує конструктивних
рішень щодо ефективної системи навчання, виховання, розвитку, а саме створення
інформаційних ресурсів для проектування навчально-виховного простору.
.
Комментариев нет:
Отправить комментарий